OSOBNOST Běžec týdne

KRISTÝNA SKUPIEŇOVÁ - vyznavačka extreme ironmanů a běžec životem - "Při tréninku musí být člověk plně přítomný a užívat si ho."

KRISTÝNA SKUPIEŇOVÁ - vyznavačka extreme ironmanů a běžec životem -



Vyzkoušela jsem i sky race a ultra, ale něco tomu chybělo...

Jak ses k běhání dostala?

Běhám od malička, ale nějaký řád tomu začal dávat prvně v šesté třídě basketbal a poté atletika, kde jsem měla možnost krom běhu vyzkoušet i další disciplíny, a hlavně ten klasický dril. :)  Z toho bych řekla těžím do dnes.  Po čase mě přestalo bavit trénovat jen na těch pár okamžiků na ovále (běhala jsem 800 a 1500 m) a v 17 jsem se rozhodla s kamarádkou z oddílu pro triatlon. Vzpomněla jsem si, jak mi taťka vykládal, jak jej jednou zkoušel a toto zaseté semínko začalo klíčit. :)

Pár sezón jsem si taky dala běžecké závody v horách od sky race po ultra vzdálenosti, ale něco mi tam stále chybělo.

Návrat k triatlonu zařídily závody, které vás po odplavání navedou na silniční kolo o velkém převýšení a zakončíte to horským během = extreme triatlon. Máme už celosvětovou sérii závodů - Xtri world tour a prý příští rok bude i Mistrovství světa ;)

 

Na co se specializuješ?

Když vezmu jen běh, tak se spíše uchyluji do hor, co je kolem a nad maraton, to se mi líbí.  Ale dnes už nepohrdnu ničím a kratší vzdálenosti beru jako výzvu a změnu. ;)

V rámci extreme triatlonu to je jednodušší, tam máme hlavně Ironmanské vzdálenosti (3,8 km plavání/180 km na kole/42 km běh).

 

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Spíš než motivovat se před závodem musím zklidnit a naladit na to, co mě čeká. :) Jak? Je to různé. :) Někdy touláním v horách, když toto časově nezvládám, tak mizím ve své mysli do různých koutů světa. :) Soustředím se na sebe a neřeším, co kdo, a kolik a hlavně nekoukám na "soupeřky," startovní listina jde mimo mě.

 

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější závody?

Z triatlonových závodů je to Ironman Jánošík a z běhu si mě získala Malofatranská 50.

 


 

takhle často vypadá začátek plavání v rámci extrémních triatlonůtakhle často vypadá začátek plavání v rámci extrémních triatlonů

cyklistika Swedeman většinou se sejde počasí ;) déšť/vítr cyklistika Swedeman většinou se sejde počasí ;) déšť/vítr

cyklistika oravaman to byl hodně těžký ročník počasí bylo nemilosrdnécyklistika oravaman to byl hodně těžký ročník počasí bylo nemilosrdné

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Při tréninku musí být člověk plně přítomný a užívat si ho, jinak nám to nic nedá...

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

Jej, tak tady je to se mnou horší. ;) Tréninky mi píše trenér Jan Kempa, a co napíše, to se snažím odtrénovat, kolik mi to dá na km či čas už neřeším. Díky tomu nemám tendenci se porovnávat, mě toto totiž moc nesvědčí. A taky se to liší týden od týdne. Záleží, jaká je zrovna fáze přípravy, jestli je před nebo po závodě nebo jak mám směny v zaměstnání. Těžko bych udělala průměr.

 

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Nejdůležitější je být v tréninku přítomna, soustředěná a dělat to, protože chci, a protože mě to baví…Jakmile tam něco z toho není, tak to ztrácí smysl a kolikrát se mi už stalo, že jsem trénink prostě zkrátila nebo vůbec nešla, protože tělo to sice odtrénuje, ale nic vám to nedá.

 

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

V ČR jednoznačně Beskydy.

Stravuju se bezlepkově

Jak se stravuješ? 

Jím bezlepkově. Před závodem i po závodě jím to, na co mám chuť :) Obvykle rýže/těstoviny, před závodem omezuji zeleninu, po závodě neodmítnu dobrou polívku.

Předzávodní snídaně je kaše od Lifefood a občas banán a když je čas a možnost, tak i kafe.;)

 

A co si dáváš v průběhu závodu?

No, buď to jsou raw tyčinky od Lifefood nebo slané brambůrky a Cocacola popřípadě džus.

 

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Gely nepoužívám a z doplňků hořčík a železo a sporadicky solné tablety.

 

 

Malofatranská 50Malofatranská 50

 

Nekoupila bych si botu, která mi na první pocit nesedí

Jaké jsou tvoje oblíbené boty?

Do terénu Salomon a Vivobarefoot. Na silnici Saucony a Adidas.

 

Bez jakého vybavení se neobejdeš, co bys doporučila ostatním?

V rámci triatlonu to je neopren a kolo. ;) U běhu jednoznačně obuv, která opravdu sedí.

Doporučuji u bot nejen o číslo větší, ale hlavně dát na první pocit, když botu zkouším .... jakmile začnu u zkoušení bot přemýšlet, neberu ji, nebude při delších bězích sedět. Mám to vyzkoušené ;)

A dobré spodní prádlo, které je nejlépe bezešvé :)

 

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Jelikož dělám triatlon, tak navíc stíhám jen posilovat. Vyzkoušela jsem si i pár lekcí jogy. Dělala bych více, ale z časových důvodů to prostě nejde .... mimo sezónu si ale ráda zajdu na inline brusle, a doufám, že letos v zimě stihnu nějaké ty běžky. ;)

 

Chtěla bys ještě něco doplnit? :)

Děkuji všem …. Rodině, kamarádům, které mám kolem sebe …. Bez vás by to nešlo. :)


Osobní rekordy

Největší úspěchy

Winterman IronMan ČR – 1.místo

Swedeman IronMan Švédsko – 4.místo

Clare Burren maraton Irsko – 4.místo

IronMan Jánošík 1.místo – 2016 a 2017

2krát účast na Oravaman extreme tour (jediná žena, co absolvovala celou tri tour)

2016 a 2017½ Ironman Goralman 2.místo

Malofatranská 50 – 1.místo

Buff Epic Trail (Španělsko, Pyreneje), mistrovství světa ve SkyMarathonu – 24.místo

LH24 – 3.místo

 

Děkujeme za rozhovor a držíme palce do dalších závodů!

 

/fotografie: archiv Kristýny Skupieňové/


*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 
 +   = 

BĚŽECKÉ ZAJÍMAVOSTI

Hlavní menu

ZAJIMAVE VYBAVENI

● REDAKCE ● REKLAMA ● JAK NAPSAT ČLÁNEK ● PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ WEBU

Více obsahu najdete na klasické verzi webu. Fotografie a texty jsou chráněny autorským právem a jejich použití není možné bez svolení autora.

Nahoru na stránku