Osobnosti Běžec týdne

OLDŘICH KOKOŠEK: "Nejdůležitější je takový běh, ze kterého mám radost"

OLDŘICH KOKOŠEK:



Při fotbale jsem byl v bráně, protože jsem byl ten, který neběhá

Jak ses k běhání dostal?

Za mladých let (+30 kg) jsem musel být při fotbale v bráně, protože jsem byl ten, který neběhá :-) Začátky běhu mám spojené s Lysacupem. Věnoval jsem se cyklistice v Opavě a mnoho cyklistů včetně prezidenta Hudyho během zimy vyplňovalo volné chvíle Lysacupem. Zkusil jsem jednu etapu, kde jsem nedopadl špatně a začal běhat. Nejdříve přes zimu, poté už běh nahradil kolo a stal se vášní.

 

Na co se specializuješ?

Vyhovují mi závody po rovině, zvlněném terénu, ale i běh v horách. Jsem spíše tempový běžec, který dosahuje nejlepších výsledků ve zvlněném terénu do 42 km.

 


 

Před závodem se motivuji vidinou kvanta jídla.Před závodem se motivuji vidinou kvanta jídla.

Závodění v AlpáchZávodění v Alpách

Livigno skymarathon.Livigno skymarathon.

Podívejte se na další fotografie k článku...

 


 

Přes týden tempo, o víkendu hory

Jak a čím se motivuješ před závodem?

Před závodem se motivuji vidinou kvanta jídla, abych se předzásobil :-D

 

Co je podle tebe nejdůležitější součást tréninku?

Nejdůležitější je takový běh, ze kterého mám radost. Věnuji se tempovým běhům po rovině do práce nalačno a z práce něco kolem 4:00/km. Dá se říct, že na tomto základě jsem schopen usoudit, zda je forma nebo ne. Během týdne tedy rychlost a tempo po rovině a o víkendu dlouhé běhy v horách. Na chození po horách není čas - vše se běhá!

 

Jaký je tvůj týdenní tréninkový objem?

Průměrně naběhám cca 100 km týdně. Zařazuji dle ročního období cyklistiku nebo skialpy. Záleží na období a taky na čase stráveném v práci, protože nepatřím mezi běžecké rentiéry :-)

 

Tvoje nejoblíbenější běžecké oblasti?

Nejraději mám Jeseníky. Je tam naprostý klid bez lidí.

Několikrát mi zachránila život cola

Jak se stravuješ? Co je základem tvé stravy před a po závodě?

Stravu jsme poladili s manželkou a dá se říct, že nejíme maso. Ne teda úplně - cca 1 x týdně. Jinak já miluji kromě Leničky tvaroh, ořechy a mák. To mi asi stačí k životu :D

 

A co si dáváš průběhu závodu?

Nejraději během závodu mám přesnídávku Hello nebo gel od SIS. Pití? Asi mi to je jedno, ale v dlouhých závodech mi hodněkrát zachránila život cola.

 

Využíváš nějaké gely nebo doplňky stravy?

Nevedu žádný kreatin, sachariďák ani protein.

 

Domácí Jeseníky.Domácí Jeseníky.

V zimě skialpy, od jara kolo

Bez jakého vybavení se neobejdeš?

Na vybavení se mohu spolehnout od firmy Craft a Inov-8. Skyrunningové závody běhám v Inovech X-Talon 230, které jsou naprosto skvělé. Naopak v zimě si nemohu vynachválit boty do sněhu a ledu Inov-8 Oroc 280 a taky funkční prádlo od Craftu. Osobně je pro mě funkční prádlo od Craftu naprostý TOP!

 

Děláš nějaké doplňkové sporty?

Poslední 4 roky jsem objevil krásy skialpu. Dost mě to chytlo a tak za tuto zimu 18/19 se pohybuji zhruba na 70 000 nastoupaných metrech :-) Od jara nedám dopustit na cyklistiku a zařazuji delší tréninky v kopcích 1-2 x týdně.

Osobní rekordy

Maraton: 2:49:07

Půlmaraton: 1:18:15

10 km: 34:21

Největší úspěchy

Nejvíce si cením: Livigno skymarathon: 28. místo Alta Valtellina skyrace: 7. místo Jesenický maraton: 2. místo (2016,2017,2018) Beskydská sedmička: 7. místo Silesia Kros maraton: 1. místo Perun skymarathon: 7. místo


*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 
 +   = 

BĚŽECKÉ ZAJÍMAVOSTI

Hlavní menu

ZAJIMAVE VYBAVENI

● REDAKCE ● REKLAMA ● JAK NAPSAT ČLÁNEK ● PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ WEBU

Více obsahu najdete na klasické verzi webu. Fotografie a texty jsou chráněny autorským právem a jejich použití není možné bez svolení autora.

Nahoru na stránku