Okruh přes nejkrásnější vyhlídky Novoměstska

Přírodní terén
Převýšení (m)
401

Okruh od Zuberského rybníka (s možností koupání), dvě výživná stoupání, daleké výhledy a rozmanitá krajina méně známé části Žďárských vrchů s téměř žádným asfaltem.

Od Zuberského rybníka, kde se dá nechat na parkovišti auto a případně i neběhající doprovod, který se bude koupat, se vydáte nejdříve po žluté turistické značce. Po přeběhnutí hráze rybníka na vás čeká stoupání lesem, které je občas proloženo i krátkým mírným seběhem. Lesní cesty střídají pěšiny, po dešti i močály. Po 4 km můžete vydechnout u památníku posledního zastřeleného vlka na Vysočině. Stoupání ale ještě pokračuje na vrch Kamenice. Z tohoto místa nad Roženeckými pasekami za dobré viditelnosti se můžete pokochat kromě okolní malebné krajiny i dalekým výhledem na Kralický Sněžník, Orlické hory či Praděd. Potěší i zde památníček Broučkům. Dále trasa pokračuje na Koníkov, kde křižuje silnici do Jimramova. Konikov je jednou z nejmladších obcí na Vysočině a je typickým příkladem horského roztroušeného osídlení. Na Koníkově se držíte stále žluté turistické značky na vrch Metodka. Koníkov je známý i činností partyzánů za II. světové války, proto na Metodce najdete i památník partyzánům. Metodka je proslulá také překrásnými rozhledy do kraje.

Z Metodky už na vás čeká stále po žluté turistické značce delší úsek klesání po loukách přes Odranec k Chobotu. Zde v údolí potoka u rekreačních chalup a farmy se cesta láme a začíná výživné stoupání lesem na Studnice.  Pro případ osvěžení můžete využít penzion Studnice, původně vlastněný Cyrilem Musilem, novoměstským prvorepublikovým lyžařem a olympionikem, od r. 1949 vezněným na Ilavě.

Ze Studnic cesta pokračuje jihovýchodním směrem po polní cestě mezi pastvinami a loukami. Je značena jako lyžařská trasa na Zubří. Z hřebenovky jsou krásné výhledy směrem k Novému Městu a dále k jihu. Až doběhnete k silnici mezi Novým Městem a Jimramov, tak se po ní dáte vlevo. Po 250 m odbočíte doprava na lesní cestu, zároveň se zde napojujete na zelenou turistickou značku, po které doběhnete zpátky k Zuberskému rybníku.