TRÉNINK ZAJÍMAVOSTI

CÍL: Ústecký 1/2Maraton v září v čase 2:15 hodin – výsledek

CÍL: Ústecký 1/2Maraton v září v čase 2:15 hodin – výsledek

Tak a je to za námi. Určitě jste zvědavi, jak Terka zvládla svůj první půlmaraton. Zda se čtrnáctitýdenní příprava, navíc ve velmi parném létu, vyplatila a nakonec přinesla i pokoření plánovaného času. Ano, s velkou radostí oznamuji … povedlo se!



Oba dva jsme byli velmi napjati, co Terky tělo udělá po pražské desítce, kde pokořila svůj osobní rekord (57:41) a běžela velmi dobře. Obavy se naplnily a tělo začalo trochu stávkovat. Bolest v krku, teplota, kašel, příznaky podobné angíně. Jenže nebylo to až tak zlé, takže jsme jen drobně upravili poslední týden přípravy a hurá do Ústí na start.

 

Cílová radost byla velkáCílová radost byla velká

Velmi hezké bylo i startovní čílsoVelmi hezké bylo i startovní číslo

Zasloužená odměna v cíli ... medaileZasloužená odměna v cíli ... medaile

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Představení běžkyně Terezy, fotografky Světa běhu
Tereze je 21 let a pro běhání se rozhodla zhruba před dvěma lety. Inspirací jsem ji nebyl jen já, ale hlavně skutečnost, že běh ji začal opravdu bavit a cítí se při něm pohodově, volně a svobodně. Běhá pravidelně čtyřikrát týdně, navštěvuje atletický trénink, který pořádám a společné výběhy do přírody. Má za sebou několik závodů v délce od 5 do 10 km jak silničních, tak i v terénu. Osobní rekord na 5 km je 27:06 minut a 58:22 minut na 10 kilometrů, který si zaběhla teprve nedávno. V tréninku si občas zaběhne i vzdálenost okolo 15 km, což je zatím její nejdelší uběhnutá vzdálenost.

Po velkých vedrech čekalo na startu ochlazení a pak i déšť

Možná právě změna počasí pomohla k tomu, že výsledek se podařil. Teplota 20°C, zataženo a poté i déšť působil na Terku jako živá voda. Taktika byla jednoduchá. Od startu se držet vodičů na čas 2:10 hodin a vydržet s nimi co nejdéle to půjde. To se nakonec ukázalo jako rozhodující. Pověstná krize nastala až po občerstvovačce na 18 km a necelé poslední tři kilometry již nebyl zas tak velký problém se kousnout a dokončit to, co se asi očekávalo nebo alespoň já to předpokládal. Zhruba ve čtvrt na šest Terka proběhla cílem sice hodně zmožena, přesto s úsměvem, i když trochu křečovitým, ale časem 2:11:42 hodin! Paráda a ještě jednou paráda. Dobojováno.

Tereza Mašková a její šťastné pocity ihned po závodě

„Tak se to podařilo, do cíle jsem doběhla šťastná a s časem 2:11:42. V koridoru na mne pak čekal táta a mimo jiné mi pogratuloval i pan Capalbo. Takže - můj první půlmaraton jsem si neskutečně užila, tak strašně jsem nadšená a spokojená, že to snad ani není možné. Nebýt vodičů na 2:10, tak by to dopadlo asi jinak, ale bylo vidět, že táta stanovil správnou taktiku. Jsem ráda, že jsem si vybrala právě Ústí, poslední ze série závodů RunCzech! Byl to skvělý zážitek … start za Smetanovy skladby Má vlast a poslední metry za potlesku krásně a nadšeně povzbuzujících diváků … ty slzy pak přijdou samy a vůbec se za ně nestydím.“

A pocity trenéra a otce zároveň

„Věřil jsem, že plánovaný čas je Terka schopna uběhnout. I když poslední týden přípravy musel být poněkud změněn díky drobnému nachlazení, tak i přesto jsem nepochyboval o úspěchu, poněvadž tělo mělo dost natrénováno. Běžel jsem jako vodič na 1:40 a při jednom míjení na trati (cca 8 km) jsme si plácli a viděl jsem, že Terka je v pohodě. Prostě jsem věřil. Když se blížil čas jejího doběhu, tak jsem jí šel naproti a vůbec nepochyboval, že nepůjde proti mně. Téměř na minutu přesně jsem odhadl její čas. Možná to vyzní hloupě, ale když jednadvacetiletá holka, po roce běhání, zdolá takto půlmaraton, nelze
než vyjádřit poklonu a ne kvůli tomu, že je to moje dcera, ale že překonala sama sebe, a to se v životě, a v běhu samotném, cení asi nejvíce.“

A co chystáme v následujícím období …

Určitě máme další společný plán na cestě k maratonu. Ano, k vysněnému maratonu. Nebudeme ale spěchat a postupně budeme vylepšovat čas na půlmaraton. Zkusíme se velmi kvalitně připravit na jaro příštího roku a pražský půlmaraton a tam posunout čas na hodnotu okolo 2:05 hodin a třeba se co nejblíže přiblížit i hranici dvou hodin, což je taková magická meta mnoha amatérských běžců, kteří půlmaratonskou trať běhají. Držte nám palce.

Tréninkový plán je sestaven na základě mých dlouholetých zkušeností a poznatků s trénováním a s využitím nejnovějších poznatků ze současnosti.

Za sebe i Terku chci poděkovat všem, kteří naši přípravu sledovali a třeba se i inspirovali a hlavně, drželi palce při samotném závodě, aby se vše podařilo. Moc oba děkujeme.

Jiří Mašek

O autorovi - Jiří Mašek

Jiří Mašek, redaktor Světa běhu, je nadšeným běžcem už více jak 10 let, jehož specialitou jsou silniční závody na půlmaraton a maraton. V současnosti je členem týmu vodičů pro závody ze seriálu RunCzech. Pravidelně ale běhá i horské závody, poněvadž má moc rád pohyb v přírodě. Oblíbenou lokalitou, kam jezdí nabírat nejen fyzické, ale i psychické síly, je Šumava a Krušné Hory.


*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 
 +   = 

BĚŽECKÉ ZAJÍMAVOSTI

Hlavní menu

ZAJIMAVE VYBAVENI

● REDAKCE ● REKLAMA ● JAK NAPSAT ČLÁNEK ● PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ WEBU

Více obsahu najdete na klasické verzi webu. Fotografie a texty jsou chráněny autorským právem a jejich použití není možné bez svolení autora.

Nahoru na stránku