SALOMON BĚŽECKÉ TRASY: výletní i tréninkové tipy v Beskydech a Valašsku

Inspirujte se tipy na výletní i tréninkové běžecké trasy v Beskydech a Valašsku!

Tipy na výlety v okolí

Na výlet můžete vyrazit například na Lysou horu nebo na Gruň. V letních teplotách určitě oceníte i osvěžující Satinské vodopády. Velmi známý je také Radegast a Radhošť nebo Medvědí Skála. S rodinou se můžete vydat i po stopách Petra Bezruče nebo Leoše Janáčka. Pěkná zastávka je také ve Štramberku na místní pochoutku Štramberské uši.

Pěkný výlet je také Medvědí stezkou ke Zbujovi nebo do Beskydského pivovárku. Pokud vyrážíte na běžecké výlety s malými dětmi, můžete se zastavit v Ráji dřevěných soch v Ostravici.

Tipy na aktivity: Vyzkoušet si můžete také výlet na koloběžce nebo se projet na Segwayi. Mnoho místních farem také nabízí koňské projížďky.

Prohlédněte si i další fotografie k článku…

Čeladná: běžecká trasa kolem Ondřejníka a Skalky s Markem Navrátilem

Délka trasy (km): 16.8

Převýšení (m): 800

Povrch: Převážně asfaltový

Autor: Marek Navrátil

Výběh z Čeladné na traversovou cestu směrem na Ondřejník (chata), dále směr na Ondřejník sedlo, potom klesáním směrem nad Kozlovicemi pokračovat dále nad Kunčicemi p/O stále lesem až opět k Opálené a do Čeladné. Trasa je celá lesem, cesty jsou zpevněné, dobré pro tempový trénink, občasná klesání a stoupání se příjemně střídají.

Celá trasa Čeladná

Běžecká trasa přes Hostýnské vrchy

Délka trasy (km): 16.377

Převýšení (m): 672

Je trasa něčím speciální? Hřebenovka

Autor: Michal Pelíšek

Téměř celá trasa vede po turistických stezkách a je tím pádem velmi dobře značená. Vybíháme od turistické chaty na Tesáku a míříme po zelené turistické značce na rozcestí Pod Kyčerou. Kdo se nezahřál na prvních pěti stech metrech, určitě to dožene teď, v prvním stoupání ke sjezdovkám. Trasa zelené značky sjezdovky protíná a díky jim se nám otevírají první výhledy. V dálce na horizontu je vidět charakteristická kopule Sv. Hostýna. Náš cíl.

Přibíháme na rozcestí U Tří kamenů a pokračujeme stále po zelené přes Holý vrch na Klapinov. Cesta se příjemně vlní a nabízí nám pod nohy měkoučké jehličí i tvrdé kameny….

Celá trasa přes Hostýnské vrchy

Moravskoslezské Beskydy: hřebenová běžecká trasa od nádrže Morávka

Délka trasy (km): 28.053

Převýšení (m): 1021

Autor: Milan Holeš

Z neplaceného parkoviště Morávka-Úspolka vyběhneme po mírně stoupající asfaltové silnici bez provozu (žlutá značka) směr Horák, kde odbočíme na zelenou a pokračujeme o něco prudší asfaltem údolím potoka Nytrová , který brzo přejde v lesní cestu s krásnými stylovými dřevěnkami. Následná pěšina nás vyvede až na hřeben nedaleko chaty Slavíč (6 km), ale my zahneme doprava po červené směr Lačnov. Zpevněné komunikaci se můžete vyhnout, když  po 9 km opustíte značku doleva a běžíte náročnější stezkou přes Kozí Hřbet (985 m) s krásnými výhledy na Těšínské Beskydy

Celá trasa od nádrže Morávka

Valašsko: horská běžecká trasa přes Javorníky

Délka trasy (km): 23.347

Převýšení (m): 733

Povrch: Přírodní terén (kros)

Autor: Radmila Antošová

Krásná hřebenovka na československé hranici, jejíž start i cíl jsou na vrchu Kohútka se stejnojmennou chatou a parkovištěm. Červená značka nás vede k Malému Javorníku (1021m – jediná tisícovka v české části Javorníků), pokračuje kolem dřevěné rozhledny Stratenec. Ta je zhruba v půlce cesty mezi Malým a Velkým Javorníkem, nejvyšší horou celých Javorníků s výškou 1071m. Zde jsme v půlce naší trasy a stejnou cestou se vrátíme zpět na Kohútku. Díky tomu si můžeme užít nádherné výhledy na hřeben Vsetínských vrchů i Moravskoslezských Beskyd, na slovenské straně výhledy na Malou a Velkou Fatru.

Celá trasa přes Javorníky

Valašsko: běžecká trasa údolím potoka Raťkov pro začátečníky

Délka trasy (km): 3.5

Převýšení (m): 177

Autor: Martin Tydlačka

Krátká terénní trasa s krásnými výhledy do údolí.

Celá trasa údolím potoka Raťkov

Beskydy – Valašsko: běžecká trasa na Lysou horu přes Malenovický kotel

Délka trasy (km): 19.591

Převýšení (m): 925

Autor: Radmila Antošová

Začátek je v Malenovicích na parkovišti u restaurace Rajská bouda (jezdí sem i bus z Frýdlantu). Žlutá značka vede nejdříve po asfaltce, později stoupá terénem kolem známé hospůdky U Veličků http://www.turistika.cz/mista/u-velicku až na turistické rozcestí Lukšinec, kde se připojí červená z Ostravice (ve volných dnech frekventovaná)….

Celá trasa na Lysou horu

Beskydy: běžecká trasa kolem pohanského boha slunce Radegasta

Délka trasy (km): 12.475

Převýšení (m): 590

Autor: Radmila Antošová

Výběh začneme v horské obci Trojanovice-Ráztoka nedaleko Frenštátu pod Radhoštěm. Na míso startu se dá přijet autem, nebo autobusem. Začátek je pozvolný a orientačně jednoduchý – asfaltová, lesní silnička, která je nejdříve značená zelenou turistickou značkou. Značka se po chvíli odpojí a uhne doprava lesní pěšinou (vede na hřeben nedaleko Radhoště). My pohodlně vyběhneme cca 6km po asfaltce, zvané Knížecí cesta (v letní sezóně se zde můžeme potkat s  jezdci na koloběžkách) až na Pustevny. (Kdysi tu opravdu žili poustevníci, odtud název).