VÝŽIVA ZAJÍMAVOSTI

Jak zlepšit běžecký výkon pomocí doplňků stravy

Jak zlepšit běžecký výkon pomocí doplňků stravy

Jak se vyznat v džungli doplňků stravy pro běžce? Článek poradí, jaké běžecké doplňky vám pomohou zlepšit váš běžecký výkon. /PR článek/



Běh je druh pohybu, při němž se pohybujeme pomocí nohou, které se v určité fázi nedotýkají země. Běháme jen tak pro zábavu, v rámci pohybových aktivit, běh je také atletickou disciplínou. Můžeme jej provozovat v každém ročním období.

Pokud sportujete – a je jedno, zda závodně nebo jen tak pro zábavu, potřebujete kvalitně jíst a dodávat svému tělu dostatek energie. A to vše v ten správný čas. Jak na to?

Sacharidy

Mnozí z nás si pod pojmem sacharidy představí cukry obsažené v potravinách. To je ale značně zúžená představa. Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna. Rychle Vám dodají potřebnou energii, a to bez nějakého velkého úsilí.

Potřebujete-li energii na dlouhý běh, sáhněte po tzv. pomalých sacharidech. Jejich zdrojem jsou celozrnné výrobky, těstoviny, sladké brambory nebo ovesné vločky.

Rychlé sacharidy mají vysoký glykemický index a naše tělo je nemusí nijak složitě trávit. Energii Vám dodají rychlostí blesku. Jejich zdrojem jsou třeba banány nebo hroznové víno. Jsou ideální před závodem.

Tuky

K běhu je tělo nepotřebuje, k lepším výkonům a zdravému organismu ale ano. Dopřejte si avokádo a nemějte výčitky ani z kvalitní čokolády. Ze všech živin (sacharidy, tuky, bílkoviny) mají nejvyšší energetickou kapacitu.

Bílkoviny

Součástí jídelníčku musí být také bílkoviny, díky nimž naše svaly regenerují. Měly by obsahovat co nejširší spektrum aminokyselin. Je třeba je tělu dodávat vhodným způsobem, aby nedocházelo ke štěpení svalových bílkovinných vláken na aminokyseliny glutamin a alanin.

Vynikajícím zdrojem, kromě kuřecího masa, je také tvaroh, červené maso, ryby nebo sýr Cottage. Řešením mohou být také energetické nápoje s maltodextrinem, který svalové bílkoviny chrání před štěpením na energii.

Jaké vitamíny a minerály je třeba tělu dopřávat?

Ideální je, pokud vše dopřáváme tělu pestrou stravou. Ne vždy se to ale daří, obzvláště minerály je třeba doplnit prostřednictvím doplňků stravy. Přinášíme Vám pár tipů, jak je tělu doplnit.

Nexgen Pro

Dodává tělu sportovců potřebné mikroelementy. Obsahuje optimální množství hořčíku, vitamínů K2-MK7, D3, chelátů a dalších účinných ergogenů. V balení najdete 90 kapslí, užívá se 1 kapsle denně. Seženete například zde.

Albion Magnesium

Produkt orientovaný na snížení únavy a vyčerpání a k udržení správného energetického metabolismu a stavu svalů a kostí. Obsahuje 125 mg hořčíku v 1 kapsli. Balení obsahuje 90 kapslí, užívají se 3 denně.

Prom-in Essential Pure Omega 3

Pure Omega 3 obsahuje rybí olej, který je zdrojem velkého množství příznivě působících látek na organismus, jako např. vitamíny A a D, ale hlavně obsahuje takzvané nenasycené mastné kyseliny omega-3 (EPA a DHA). Tyto látky jsou nezbytné pro správný vývoj dětí a v případě dospělých pro správné fungování nervového systému, zraku a kardiovaskulárního systému. V balení najdete 240 kapslí, užívají se 2-3 x denně v počtu 1-4 tablety.

Floradix Železo + 250 ml

Floradix® Železo+ je přípravek z přírodních surovin k doplnění železa, které přispívá ke zmírnění únavy a vyčerpání.

BCAA

Větvené aminokyseliny (BCAA) obsahují tři základní esenciální aminokyseliny. Mohou pomoci urychlit regeneraci a ochránit svalovou hmotu před rozpadem.

Kombinace produktů Thermo Fusion a CLA

Kombinace těchto dvou produktů společnosti Reflex Nutrition je cílena na odbourávání a spalování tuků. To bývá většinou jako hlavní důvod, proč lidé běhají kromě lepší fyzičky, vyplavení endorfinů pro lepší náladu atd.

/PR článek/


*napište slovy, kolik je pět plus pět
 
* - antispamový filtr není vyžadován u registrovaných přispěvatelů
 
 +   = 

BĚŽECKÉ ZAJÍMAVOSTI

Hlavní menu

ZAJIMAVE VYBAVENI

● REDAKCE ● REKLAMA ● JAK NAPSAT ČLÁNEK ● PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ WEBU

Více obsahu najdete na klasické verzi webu. Fotografie a texty jsou chráněny autorským právem a jejich použití není možné bez svolení autora.

Nahoru na stránku